Jak nejlépe prodat byt?
Co znamená nejlépe prodat byt? Je to co nejrychleji? Nebo za co nejvyšší cenu? Na co si dát pozor, pokud chcete byt prodat rychle, a jak můžete dosáhnout co nejvyšší ceny – dozvíte se níže!
Pokud chceme prodat byt co nejrychleji, zpravidla jej nabídneme k výkupu. Tady je však potřeba dát si pozor, jelikož vykupující velmi často nemovitosti příliš podhodnocují a nenabízí férové ceny. Ovšem v dnešní době lze i klasickou realitní cestou prodat byt relativně rychle a za přijatelnou cenu.
Předpokládejme však, že záměrem většiny lidí je prodat byt za co nejvíce. V tom případě je nejlepší cestou, jak toho dosáhnout, mít co možná největší počet zájemců. Proč? Protože když máme hodně zájemců, nebudeme nuceni o ceně licitovat a z ceny slevovat, jak by tomu pravděpodobně bylo v případě, že bychom měli zájemce pouze jednoho. Pokud tedy o byt projeví zájem více lidí, je možné, že se sami začnou předhánět a cenu přirozeně navyšovat. Jako prodávající nebo zprostředkovatel prodeje pak můžeme využít aukční systém pro prodej nemovitosti. Cenu poté můžeme stanovit buďto nižší, a postupně ji navyšovat dohazováním, nebo začít na „správné“ ceně a nechat zájemce ji ještě dotvořit.
Jak získat co nejvíce zájemců?
Snad nejlepším a (v uvozovkách) nejsnadnějším způsobem na získání velkého počtu zájemců je kvalitní realitní marketing. Základem je půdorys (pro představu dispozic bytu), vytříbené fotografie, videoprohlídka. Možností je také zpracování matterportu, tj. 3D scanu nemovitosti, díky kterému si zájemce může byt virtuálně projít, aniž by jej navštívil. Výhodou matterportu je tak možnost ušetřit realitnímu makléři organizování velkého množství prohlídek. Z vlastní zkušenosti (jako realitní agentura) však víme, že většina zájemců na osobní prohlídku stejně dorazí a byt si chce projít (pokud se tedy nejedná např. o standardizovaný bytový dům na investici). Matterport nám tak čas strávený na prohlídkách nijak zvlášť neušetří a ani nepřiláká další zájemce. Spíše se jedná o „třešničku na dortu“, která marketing nemovitosti ozvláštní.
Aukce
Máme-li kvalitně zpracovaný realitní marketing, velmi pravděpodobně přitáhneme pozornost mnoha zájemců, kteří se mohou začít předbíhat v peněžních nabídkách. Aukci můžeme realizovat buďto obálkovou metodou anebo formou klasické dražby.
Obálková metoda
V tomto případě se nejedná o žádné podstrkování obálek s penězi, ale o právně specifikovanou metodu aukce. Každý účastník podá zalepenou obálku se „slepou nabídkou“, vzájemně však o výši podaných nabídek účastníci nevědí. Jediný, kdo zná jejich výši, je realitní makléř, kterému obálky podávají, a který následně vybere vítěze, tedy účastníka, který podal nejvyšší nabídku. Tento způsob aukce je využitelný zejména, pokud je zřejmé, že cena nemovitosti je relativně vysoká a máme například jen 3 nebo 4 zájemce.
Klasická dražba
V momentě, kdy máme již zájemců více, je lepší uspořádat klasickou dražbu. Možností může být například zaplacení online portálu, kde aukce proběhne. Zájemci se pak v daný den a hodinu přihlásí, složí předem stanovenou jistinu a byt vydraží dohazováním. Vítězem je samozřejmě ten, kdo nabídne nejvyšší cenu.
Zpětná reklamace
Dobrým prodejem může být rovněž takový, po kterém nenastoupí zpětná reklamace. Ta může cenu ještě dodatečně snížit. Pokud se totiž ukáže, že z pozice prodávajícího, jsme kupujícímu něco zatajili (skryté vady nebo jiné problémy spojené s bytem), může být cena nemovitosti dodatečně ovlivněna a hlavně nám způsobí velkou řadu problémů spojenou se soudními řízeními a dohadováním se co a jak. Pokud si tedy nejsme jistí technickým stavem nemovitosti, raději se obraťme na odborníky a nechme si zpracovat stavebně technický posudek. Díky němu se tak jako prodávající můžeme snáz chránit.
Prodáváte-li byt, neváhejte se na nás obrátit! Rádi pomůžeme s vytvořením kvalitního realitního marketingu, hledáním zájemců, ale také se zajištěním co nejlepší ochrany Vás jako prodávajícího. Ozvěte se nám!
Telefon | E-mail | Facebook | Instagram
Zvažujete prodej či pronájem Vaší nemovitosti?
Spočítejte si její tržní cenu během 5 minut ZDARMA pomocí našeho Realbota!
Tento článek pro Vás připravil
Radim Kučera
jednatel
Přidáno dne
Další články od tohoto autora
Případová studie: Jak jsme pomohli klientům při rozvodu?
: Případová studie: Jak jsme pomohli klientům při rozvodu?Představte si, že se nacházíte v situaci, kdy potřebujete prodat svou nemovitost, abyste mohli co nejdříve pořídit nové bydlení. Čas hraje klíčovou roli a každá část transakce musí být perfektně sladěná. V takových případech je zásadní spolehnout se na profesionální realitní kancelář, která dokáže celý proces řídit od začátku až do konce. Pojďme se podívat na jeden z našich…
Realitní makléř
: Realitní makléř… aneb vše, co byste o této profesi měli vědět!
10 důvodů, proč prodat Vaši nemovitost s realitní agenturou R21
: 10 důvodů, proč prodat Vaši nemovitost s realitní agenturou R21Máte k prodeji či pronájmu dům, byt, chalupu, ale váháte, zda se vůbec svěřit do rukou realitní kanceláře a chcete to raději zkusit na vlastní pěst? Nebo právě hledáte realitní agenturu, která Vám pomůže prodat Vaši nemovitost snadno, rychle, za dobrou cenu a s transparentním a férovým jednáním? Pojďte se sami přesvědčit, že u nás…